Varbergs sjukhus

OM DU ÄR KÄNSLIG BORDE DU INTE KOLLA PÅ BILDERNA!! 

Igår var det alla hjärtans dag och då åkte jag till Emma för att vi skulle baka tårta och fixa mitt hår så jag skulle få slingor. Men vi hann inte göra så mycket innan en olycka inträffades.. 
Såklart så var jag offret.. 

Det började med att jag satt på en stol och vispade grädde och kollade på 20 minuter, och då skulle jag ställa mig upp och göra en sak och då var köksluckan öppen ovanför mig så jag banka i huvudet i den ganska rejält så den ramla ner och slog i ringfingret. Jag såg massa blod och att nageln var av innan Emma la sina händer om min så jag inte skulle svimma. Jag var chockad och stirra på Emma och sen brast jag i tårar. Både hon och jag grät, så hon ropa på hennes bror så kom han och hjälpte oss och körde oss till vårdcentralen där mamma vänta på mig. Dom på vårdcentralen skickade vidare mig, mamma och Emma till Varberg. 
När vi kom dit fick jag röntgas för att se att inte var brutet, men jag hade en öppen fraktur på fingertoppen. 
Jag fick 4 st bedövningssprutor och 2 doser morfin för att bedövningen tog inte så bra. Dom opererade ganska länge och stoppade in en tjock nål rakt in i fingret för att fixera det brutna benet, och sydde. Efter operationen röntgade dom en gång till för att se till att allt var bra. Vi var på sjukhuset ca 6 timmar. 
Så spenderade mamma, Emma och jag alla hjärtans dag.. 

KOLLA INTE PÅ BILDERNA OM DU ÄR KÄNSLIG

Så här kommer jag gå ca 3 veckor.. Jag ska äta flera tabletter om dagen i flera veckor.  Jag har ont hela tiden, det svider och pulserar 24/7 :( 







Allmänt | |
Upp