Hundkurs & Bugg

Idag var det hundkurs på schemat och eftersom jag inte har en egen hund att ta med, så fick jag och Axel låna en jätte fin schäfer vid namn Laika! Vi skulle träna den att sitta, ligga, gå fot & stanna. Hon var jätte duktig så det var kul att träna en sådan lydig och uppfostrad hund. 
 
Senare på kvällen vid 18:30 skulle fritid köra oss till buggkursen som började 19:00. Det började med att alla tjejerna skulle till tjej dansledaren och killarna till killen. Hon lärde oss grunderna dvs stegen, och det var mycket enklarna än vad jag trodde!
När alla kunde grunderna skulle alla ta var sin partner, så första dansen gjorde jag med axel och sedan skulle tjejerna rotera. Fick dansa med massa olika killar och det var faktiskt lite jobbigt eftersom alla dansade olika... Vissa var mindre bra än vissa andra. (Axel är bland dom bra;-) Tjejerna fick även lära sig att snurra både till höger och vänster. 
Vi dansade i 1 1/2 timme så vi avslutade 20:30. När Axel och jag kom hem började vi direkt bugga och det var jätte kul.  
 
 
 
Allmänt | |
Upp