Drift 3 veckor - matat en orm

Dessa veckorna, 41, 42 och 43 ska vi ha drift. Denna veckan hade jag i djurhuset, så jag har tagit hand om alla djuren som varit ute. Jag kan berätta mer specifikt vad jag gjorde där ute i ett annat inlägg. 
Nästa vecka (42) ska jag vara i kostallet och då börjar jag varje morgon 05:40. Har aldrig varit hos kossorna på Munka någon gång innan. 
Veckan efter det ska jag vara i grisstallet. Där har jag redan varit en gång innan. Så jag vet redan hur rutinerna går till där. 
 
Idag så fick jag chansen att ge en orm en råtta till middag. Jag hatar verkligen ormar men Mi övertalade mig att jag skulle ge ormen mat. Först så tvekade jag väldigt mycket eftersom jag inte tycker om ormar, men jag tänkte att detta gör man inte varje dag, så jag gjorde det!! Jag visste att jag skulle hoppa till och bli rädd när ormen skulle hugga mot råttan men jag är väldigt stolt över att jag gjorde det iallafall. Ångrar inget! Om jag ska vara ärlig så skulle jag vilja göra det en gång till. Jag tror faktiskt att vi ska mata en till orm imorgon också. Dock så kommer väll Mi få göra det denna gången. 
 
 
Upp