Tar extremt på krafterna

I djurhuset börjar man 06:30 och jag fick ta hand om djuren som var ute. Det var nytt för mig så Maria och jag gick tillsammans och gjorde sysslorna första dagen. De andra dagarna fick jag fixa uppgifterna alldeles själv. 
 
Det började med att jag var i djurhuset 06:30 och gick efter att pratat med läraren att jag vart där till de stora hönsen och gässen för att släppa ut dom från deras hus. Efter det gick jag till "storadjurstallet" och fixade kobas och hösilage till korna, mini grisarna, lamerna och fåren. (Dock fick bara grisarna och kossorna kobaset). När det var klart gav jag sammanlagt 3 kg till getterna och bocken och öppnade hästarnas och åsnans hage så det kunde gå ut på ännu större bete. Sedan skulle jag utfodra vallabyna och se till så kaninerna hade vatten och hö, och att hönorna fick nytt vatten och plym, skulle även ta ut äggen ifall dom hade lagt några. Det sista jag gjorde innan frukosten var att ge hösilage och korn till fåren som var vid skolan. Det är väll något litet som jag inte har tagit med, men det var en kortfattad text om vad jag fick göra iallafall. 
 
Jag gav nytt vatten till alla djuren och städade efter mig såklart, men det är ju en självklarhet att man gör. När man har ute djuren så ingår det väldigt mycket motion och träning. Det blir att du får bära/köra tunga grejer och gå flera km om dagen. Om man inte är van med att arbeta såhär tidigare så tar det extra mycket på krafterna! Jag var jämt trött på eftermiddagarna när driften var klar. 
 
¨
 
Kolla grisen!!! Det ser ut som den ler :-)
 
Upp