Zoo Hörnet Praktik 1 vecka

Denna veckan praktiserar jag på ZooHörnet i Kungsbacka. Detta blir då min sista praktik innan skolan börjar igen. Och jag trivs så himla bra där! Personalen är hur snälla som helst och vet vad dem pratar om, skulle verkligen REKOMMENDERA er att gå till detta zoo ifall ni behöver hjälp med någonting som handlar om djur eller dess tillbehör. 
 
I måndags när jag började visade Christian mig vad jag skulle göra inne i "djur rummet". Och där fick jag:
  1. Börja med att dammsuga golvet
  2. Diska alla vattenflaskorna och fyll på dem igen
  3. Fixa mat till Fåglar, hamstrar och marsvin
  4. Kolla sandbadet
  5. Ge hö till marsvinen
  6. Hacka grönsaker till Marsvin och fåglar
  7. Gå ner till källaren och ta hand om marsvinen där, dvs. ge nytt vatten, mat och grönsaker
Det har jag då gjort nu varje morgon när jag börjar och på eftermiddagerna är den andra sig aldrig lik. Men igår (tisdags) lärde Christian mig att ta hand om leveransen och visade hur deras system funkade. När det kom kunder visade han mig också hur jag skulle gå väga. Tycker väldigt mycket om att stå i kassan och leka vuxen ;-) 
 
 
När jag kollade runt i butiken hittade jag detta!!!! Så sjukt fina!! Jag hade så köpt väskan om jag hade haft en liten hund, men hundskålen (den stora) ska jag köpa sen när jag har skaffat rottweiler. Är helt förälskad i den och den rosa färgen är sååååå FIIIN!!!! Dog princess <3
 
 
Iallafall så lunchade jag med mormor idag vid halv ett. Vi käka Subway och satt på deras lilla uteservering under ett parasoll. En stund efter vi hade ätit upp hörde vi hur det smattrade på parasollet och kollade upp och insåg att det var massa måsskit på och mormor såg sen att hon hade fått måsskit på sina ljusa byxor! Asså jag SKRATTADE ihjäl mig!!! Det var så jävla kul, jag kunde inte hålla mig för skratt när jag såg skiten på hennes byxor. Hon tyckte dock inte det var så kul just den stunden men sen såg hon det roliga i det. 
En mycket rolig lunch, tack mormor! 
 
Upp