Inga nya 1:or till höst

I måndags fick alla på skolan samlas i idrottshallen för rektorn skulle meddela en sak för alla elever och personal på skolan. Vi fick reda på att det inte skulle få börja några nya 1:or här, vilket var väldigt tråkigt att höra.
Ni kan läsa om det mera här: 
http://strommaskolan.se
 
Vi som går på skolan redan fick detta brevet hem: 
http://naturbruk.nu/
 
Just nu så känns allt skit... Många av mina klasskompiar har tänk kanske byta skola pga alla problem. Själv är jag helt lost och när vi har pratat om detta med varandra så har alla blivit väldigt känslosamma. Många, inclusive mig själv har gråtit för vi inte vill splittras. 
Om vi inte hade bott på ett internat och haft en sån nära kontakt som vi har idag så skulle jag inte brytt mig så jätte mycket, hade ju tyckt det vart tråkigt men skulle aldrig fått sånna känslor som jag har nu. Alla har kommit varandra så nära och vuxit som en stor familj. Man tänker på alla minnen man har skapat tillsammmans och upplevt. 
 
 
 
 
 
Upp