Tatuerat kultingar

 
 
Idag blev vi klara väldigt fort med grisarna så vi fick vara med och tatuera de största kultingarna. Dock tatuerade inte jag utan jag fick bära upp dom och så fick dom först en tatuering av Petra och sedan skulle dom få en spruta och någon vätska i munnen av Emma. Just när man skulle ta upp dom så skrek dom som bara den, men sen när man höll dom i famnen så var dom jätte lugna och snälla. Jag skulle även försöka ge mjölk till de minska kultingarna. Dessa var av skinn och ben men det berodde på att de hade diarré. Såg jätte hemskt ut. Det ser nästan inte ut som de kommer klara sig, men det får vi hoppas. 
 
Skoldagen över, och jag har varit hemma en stund nu så jag tänkte gå ut och gå. Efter det ska jag nog plugga lite på inlämningsuppgiften som handlar om domesticering. Jag tror att det bli lax till middag idag, dock har jag ingen potatis så det blir bara lax och romsås. Lika gott det med. 
 
 
Dessa bilderna tog jag i söndags när jag var ute och gick. 
 
Upp