Djurhuset 06:30 - 17:00

Denna veckan hade jag drift och då var jag i djurhuset. Jag fick ta hand om gruppen kallfågel och började då 06:30 varje dag. När man jobbar i djurhuset så börjar man 06:30 och går fram till till lunch som är 11:30 (undantag på måndagar då jag har engelska 6) och sen går man i skolan som vanligt till klockan 15:30 och efter det går man tillbaka till djurhuset och gör sina eftermiddagsrutiner till klockan 17:00.
 
Det blir väldigt långa och tuffa dagar om man inte är van med att arbeta såhär tidigare. Men det är faktiskt väldigt roligt och skönt, jag lever liksom i min lilla egna bubbla när jag är inne hos fåglarna. 
 
Detta är arorna, och en som heter Selma säger alltid hejdå när man ska gå! How cute? 
 
Denna hönan gillade jag inte!! Vågade knappt gå in i buren för då sprang den mot mig och började hacka på mig. Men jag kom på ett sätt jag skulle göra för att skrämma iväg den och det var att jag hämtade en håv och schasade iväg den så att den sprang ut, vilket gjorde att jag kunde gå där inne utan att behöva vara rädd för den. HAHAH, ser ni onskan i blicken? 
 
 
Upp