Första driftpasset avklarat

Denna veckan så har jag drift. Med det menas att jag ska vara hos grisarna kl. 07:00 på morgonen och ta hand om dom. Driften håller på från 07:00 till 11:30 och då missar jag den lektionen som är på morgonen. Idag fick jag dock sluta efter frukosten som är runt 09:00 tiden för jag har Engelska 6 som jag måste gå på. 
Jag kan ju berätta att man inte vädrar i grisstallet!!! Efter mitt pass så hade jag massa damm i lungorna och hostade som en galning. Lukten i stallet är heller inget man rekommenderar! Det var vidrigt. Ajaa, finns inget man kan göra åt saken så det är ingen idé och klaga.
 
Nu är jag hemma (alltså på elevhemmet även kallat elev). Jag slutar inte förrän 15:30 men jag fick gå till hem och plugga på samhällskunskap som jag har prov i på onsdag. Jag ska plugga på om politik... 
 
 
 
 
Upp