Foder till rottweiler

På en hundlektion skulle vi räkna ut hur mycket fodret skulle kosta för ett år om man hade en hund. Såklart valde jag ett rottweiler foder för att jag ska ha ett hum om hur mycket det skulle kostar per år och även hur mycket det kostar i månaden. 
 
Den summan jag kom fram till är enbart vuxenfoder till rottweiler. Om man har en valp får man räkna med att det kostar lite mer. Detta är ingen exakt summa utan det är på ett ungefär. Sen ska man också ha ben och godis till hunden och då får man lägga till någon hundralapp. 
 
Senare när jag ska skaffa rottweiler så kanske inte jag kommer använda mig utav detta foder. Först ska jag se med uppfödaren vad hen rekommenderar till hunden. Men sen kan man testa andra foder och se vad som passar bäst till just din hund.  
 
 
 
 
Upp